Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Vr Nov 24, 2017 8:30 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2013 8:19 pm 

Zo, Toer 1 is binnen, compleet, zonder incidenten.

http://app.strava.com/activities/58429051

Bij de start wou iedereen met sportief mee, dus bestond de toergroep, uit 1 persoon: ik.
Rustig begonnen een eindje achter sportief. Al snel 2 man tegengekomen die met lekke banden stonden. Bij Wenum een deelnemer uit sportief opgepikt die het te hard vond gaan. Even later liet hij mij verder alleen gaan.
Net voor Vierhouten stond sportief een bandje te plakken. Lekker rustig doorgepeddeld. Tussen Nunspeet en 't Harde wat fout gereden waarschijnlijk. Wel een paar leuke fietspaden ontdekt met veel rhododendrons.
Net voor het viaduct bij 't Harde kruiste sportief 20 meter voor me. Daar lekker een eindje achter gebleven. Ik was mijn kaartje vergeten en die omgeving ken ik niet, dus wat gidsen kwamen mooi uit.
Wel interessant om te zien hoe op de knobbel 2 man eraf werden gereden. 1 kon terugkomen op de Dellen, op de ander (in Ekoplaza shirt) werd niet gewacht.
Voor Vaassen verdween de groep uit mijn gezichtsveld, pas in Apeldoorn kwam ik nog 3 sportievelingen tegen. Els met een lekke band.

Het was een heerlijk avondje fietsen!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 7:14 am 
Gebruikers-avatar

Haha, leuk verhaaltje Pino. Lekker je eigen plan getrokken en vanuit je ooghoeken mooi zicht gehad op groepsprocessen.

Tip voor de route: de clubritten zijn te downloaden in je GPS. Nooit meer foutrijden dan, ideaal.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 7:23 am 

MP schreef:

Tip voor de route: de clubritten zijn te downloaden in je GPS. Nooit meer foutrijden dan, ideaal.

Ik kan hem wel downloaden en waarschijnlijk op de GPS zetten, maar krijg hem niet zichtbaar. Toch eens op gaan zitten studeren.
Maar wel leuke fietspaden gereden die in de groep waarschijnlijk minder geschikt zijn (met een leuk gelegen ontspannings-koffieplek).

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 7:29 am 

Het was gisteravond een mooi ritje. De weersomstandigheden waren top en de route mooi. Zelf ben ik meegereden in groep 2 oftewel de Cyclo's. Ik twijfelde nog wel even of ik met groep 1 zou meegaan maar de groep was me niet groot genoeg. Groep 2 was een behoorlijke groep van ca. 30 renners dus uiteindelijk met hen meegereden. In vol galop zijn we via Vierhouten naar Nunspeet gereden. Op de weg naar Vierhouten pikten we nog 3 renners op van de wedstrijdgroep. We reden grote stukken meer dan 40 km per uur. In Nunspeet reden we overigens verkeerd en het duurde even voordat de groep weer volledig was. Op de weg naar 't Harde stond de wind enigszins dwars op groep waardoor er waaiers vormden op het fietspad. Ook hier lag de tempo zo'n de 40 km/u en bleek voor een aantal renners een zwaar stukje. In aanloop naar de 'knobbel' werd overigens rustig gereden. Een ieder vreest toch altijd dit heuveltje.....De groep werd uit elkaar gereden. Boven gekomen zijn we met 5 man rechtdoor gereden terwijl we achteraf hoorden dat we boven op de knobbel linksaf hadden moeten slaan. Alsof het een ploegentijdrit betrof zijn we via Epe en Vaasen weer terug gereden naar Apeldoorn. De laatste 5 km voelde ik, door het hoge tempo, mijn kuiten behoorlijk. Desalniettemin kijk ik en waarschijnlijk veel anderen terug op een prima Adelaar-trainingstocht.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 12:54 pm 

Marcel, kun jij niet eens een 'how to' maken hoe je die routes in je garmin kan krijgen?

Het was een top ritje, met een bijna ongeluk toen het peloton rechtsaf ging en enkele meelifters rechtdoor reden. Helaas waren de mannen op kop de afslag voorbij gereden en keerden op de weg toen de meelifters aan 50 km/u aan kwamen rijden. Dat ging net goed! Blijven kijken mannen!

Af en toe groepjes die weg sprongen, maar het werd allemaal op z'n sky's weer dichtgereden.
Onderweg Fred Dekker nog kwijt geraakt, die ging rechtdoor toen de rest omkeerde om weer op de route te komen.
Het ging bij tijd en wijle goed hard maar wel gecontroleerd. Ergens tussen EPE en Vaassen reed er een trekker met aanhanger breeduit over de weg en die werd in groepjes gepasseerd, waardoor de groep wat uitelkaar kwam te liggen. Hergroepering bij Vaassen en van daar ging het met 45 km/h naar Wenum.
Even oppassen bij de dwars over de weggeplaatste dranghekken en na Wenum vol op de pedalen naar het bordje Apeldoorn.
Die eindsprint werd geneutraliseerd door een kleine 30 wandelaars met rolstoelen, waar keurig netjes beheerst langs gereden werd.

http://connect.garmin.com/activity/323612397

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 7:05 pm 
Gebruikers-avatar

Yep, was weer een lekker avondje gisteren.

Onder haast warme omstandigheden (jawel, na wekenlang pure kou) reden we deze clubrit.
Aangehaakt vanaf Wenum met de cyclogroep. We vertrokken relatief rustig Apeldoorn. Op weg naar Gortel werd er al een paar keer aan de boom geschud. Harder geschud werd er vervolgens op de Oranjeweg naar Vierhouten.

Mooi op 1 langgerekt lint werd Vierhouten bereikt. Daar heel even de beentjes stil om te hergroeperen en een klein slokje te doen om vervolgens de gashendel weer te vinden op weg naar Nunspeet. Geinig, dat ik daar samen met Michon nog een "kommetje kon bemachtigen in Strava" (voor de intimi). Altijd leuk.

Over de smalle fietspaden naar Nunspeet waar er halverwege inderdaad foutief werd afgeslagen richting Epe. Nope, dat was te vroeg. Eerst nog richting Elburg en 't Harde. Trouwens dat valt mij wel op. Weinig renners kennen de route waardoor soms gevaarlijke situaties ontstaan. Niet nodig. Even het routeboek bestuderen of de GPS oppimpen, zo gepiept en veel plezier. Afijn, in 't Harde even wachten voor het spoor. Slap kletsen en piano de Knobbel op. Halverwege kwam er echter een groepje langs waardoor we ons allemaal weer lieten meevoeren in het hoge tempo. Bovenop lag alles uiteengerekt en was het onderaan de bult, linksaf De Dellen door. Inderdaad reed Marcel daar rechtdoor met een paar man. Todeledoki, jammer maar goed wij reden en groupe door.

Dat stukje Dellen loopt richting Heerde mooi heuvelaf, dus het tempo werd gigahoog opgeschroefd. Heerlijk maar zoals je hierboven al las, met meelifters is het dan toch weer opletten geblazen op een kruising. Zonder problemen echter werd Epe bereikt en rustig aan doorkruist.

Na Epe was het weer bal. Gas geven en uptempo weer doorknallen naar Apeldoorn. Een trekker omzeilend (oei,oei, het kan ook maar net he) was het weer sprinten geblazen richting Vaassen. Yep, het ging hard maar wel netjes. In Vaassen weer even temporiseren voordat de laatste eindsprint naar Apeldoorn werd ingezet.

Inderdaad vlak voor Apeldoorn, keurig en groupe het tempo eruit gehaald voor een grote groep wandelaars vergezeld van rolstoelgebruikers. Mooi gedaan mensen, top!

Het was weer een heerlijk cyclo-avondje!

De data nog even voor de liefhebbers:
http://connect.garmin.com/activity/323807254

Stealty schreef:
Marcel, kun jij niet eens een 'how to' maken hoe je die routes in je garmin kan krijgen?

Yep, een dezer dagen te bewonderen in het topic GPS.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Jun 22, 2013 11:29 am 
Gebruikers-avatar

Jammer dat we niet de gelegenheid krijgen dit eens te showen in de kantine, er is blijkbaar veel animo voor. Er zijn meerder manieren om dit te doen namelijk.

uitleg op groot scherm kan verhelderend werken.

:ugeek:

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]