Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Zo Dec 17, 2017 6:29 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 2:56 pm 
Gebruikers-avatar

Wat een mooi middel is zo'n forum dan toch. Er was geen clubrit ingepland in het Pinksterweekend. Gelukkig met wat heen en weer gemail en postings op dit forum kwam er dan toch een ritje uit de koker.

Kennelijk wordt het forum nog niet heel erg goed gelezen maar goed toch 8 man aan de start zondagochtend.
Met dank aan BS had ik een route kunnen downloaden op de GPS. Een tochtje richting Amersfoort en Ede via een paar B-wegen die ik in ieder geval nog niet kende. Prima dus!

We vertrokken strak om 09.00 uur. Met dit kleine gezelschap kwamen de eerste kilometers door het bos over de fietspaden dan ook goed uit. Via het asselse pad richting Halte Assel. Perfecte, nieuw geasfalteerde, fietspaden. Eigenlijk top om daar zo weer eens met de racer overheen te kachelen. Tempo was lekker vandaag. Niet te hard graag, gaven een aantal heren aan. Prima, kan natuurlijk geregeld worden toch ?

Via Halte Assel verder door over fietspaden naar Rabbit Hill. Nagenoeg het hele stuk door het bos, is ook voorzien van nieuw asfalt! Het liep al met al dus gesmeerd die 1e kilometers. Op de Amersfoortse weg aangekomen koersten we naar Garderen. Vlak voor Garderen even op de rem, naar aanleiding van het woord LEK! Stoppen en relaxed in het zonnetje, een plaatje schieten.

Afbeelding

Toch nog frisjes op de vroege ochtend. Pietje Paulusma beloofde 19 graden maar dat was het nog niet hoor. Bbbrrrrrr....
Gelukkig het bandje lag er weer snel om en we konden door Garderen en vervolgens opnieuw door het bos naar Putten. Man, wat is het dan toch genieten in deze omgeving!

Vanaf Putten was het "out in the open". Langs een grotere weg en weilanden was het bij elke kruising tot aan Amersfoort, "immer gerade aus".
Hier valt nog iets te verbeteren aan deze route. Wat kleinere b-weggetjes opzoeken zou leuk zijn. Afijn, iets voor een regenachtige winteravond om uit te puzzelen. Vanaf Amersfoort werd het weer mooi. We pakten juist die kleinere b-weggetjes en met heel wat geslinger, draaien en keren, kwamen we in de omgeving van Barneveld en later ook Ede. Vlak voor Ede nog een soort Strada Bianchi-stuk van 400 meter. Een zandpad dat keihard was aangereden, dus we konden er met onze racers prima overheen.

Verder vervolgens langs de buitenwijken van Ede op weg naar de Ginkelse heide. Daar trok Mark nog maar weer eens de gaskraan open. Dik in de 40 per uur joegen we over dit stuk heen totdat we halverwege rechtsaf sloegen richting Wolfheze. Het zonnetje stond aan de hemel, de wind was behoorlijk aangewakkerd. Voldoende voor de liefhebbers van het vliegeren in ieder geval want daarmee was het op de heide behoorlijk druk.

Via het betonnen fietspad langs de heide reden we vervolgens op een lint naar Wolfheze. Toch maar niet het italiaanse weggetje genomen. Er stond inmiddels 90 km. op de teller en de koffie lonkte.

Terug dus richting huis via Papendal. Daar kwamen we nog een grote groep Solex-liefhebbers tegen uit Frankrijk. Bij het stoplicht voor Papendal sloegen wij linksaf naar de koningsweg. De Fransen tuften rechtdoor. Helaas stopte daar ook de 1e berijder van een solex waardoor de achterligger bovenop nr. 1 schoof. De franse scheldwoorden waren niet voor de poes... :mrgreen: Wegwezen dus maar, wij konden hier toch niets aan doen. Gelukkig uitsluitend een afgebroken stripje oid bij de Solex. Ook zij konden door.

Het laatste stuk over de kop van Deelen hadden we fors de wind tegen. Het fenomeen "kop over kop" werd uit de kast gehaald en we konden toch mooi aaneengesloten het stuk richting Hoenderloo overbruggen. In Hoenderloo nam Redhead afscheid van ons. Zij reden via de Cantharel terug, wij via de Berg-en-dalweg maar pas nadat Haneveer ons genereus trakteerde op een echt ijsje van Co. Super, Haneveer. Smaakte prima.

Tot slot met z'n allen de laatste energie eruit richting Beekbergen. Nog een paar klimmetjes en klaar was het.
125 km. op de teller en een gezellig ritje over deels onbekend terrein. Bedankt mannen!

De GPS-data voor de liefhebber:
http://connect.garmin.com/activity/315030642

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 4:27 pm 
Gebruikers-avatar

Het was een prima ritje, m'n eerste boven de 100 na mijn val op 19 Maart. Het herstel vordert gestaag en op een aantal nawee├źn in mijn linker been en in mijn schouder gaat het telkens beter.

Vandaag nog niet zoveel op kop geweest, maar we hadden Marc en Andreas, wat een kleppers zeg. Die douwen wel door. Poeh, op het tandvlees af en toe.

Ik heb een heerlijke rit gereden. Vandaag nog maar eens een stukje gereden om de benen aan de km te laten wennen weer.

Mannen bedankt en tot de volgende keer.
:geek:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 4:35 pm 

Mooi verslag jammer dat ik het te laat zag anders was ik wel meegegaan ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2013 8:01 pm 
Gebruikers-avatar

Een mooi verslagje MP :D .

Verder vond ik het ook lekker om mee te fietsen met dit heerlijke ritje.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]