Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Vr Nov 24, 2017 8:13 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 1:56 pm 
Gebruikers-avatar

Tweede pinksterdag wordt er (traditioneel) weer het districtskampioenschap gehouden in Luttenberg op een prachtige omloop met mooie klim.

Namens het ATT zullen de volgende renners deelnemen:
Junioren: Lars Mosterd Gijs Spaans en Rik Wielink. Start om 11:15 uur.
Nieuwelingen: Wouter Engelmann, Boris Rauwerdink en Jaimy vd Velden Dos Santos start om 11:17 uur.

Voor hen die op tweede pinksterdag niets te doen hebben en een stukje willen fietsen is dat een mooi doel. Naast de nieuwelingen en junioren strijden ook de eliterenners, beloften, amateurs en masters (in div. leeftijdsklassen) om dit kampioenschap.

De vrouwen houden net als vorig jaar een gecombineerd kampioenschap met de Regio Midden Nederland. Dit wordt in Tiel gehouden. Bij de nieuwelingen meisjes doen Lianne van der Linden en Michelle de Graaf namens het ATT hieraan mee. Zij starten om 13:34 uur.

De nieuwelingen jongens rijden echter voorafgaand aan dit kampioenschap op 18 mei eerst nog de klassieker "Ronde van Elim" een nieuwe klassieker die in Zuid Drenthe verreden zal worden. Boris Rauwerdink, Wouter Engelmann en Jaimy vd Velden Dos Santos zullen hier starten.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 6:17 pm 
Gebruikers-avatar

Dit weekend waren de junioren/nieuwelingen actief tijdens diverse wedstrijden.

Zo werd op zaterdag 18 mei in Elim een nieuwe "klassieker" georganiseerd, de Ronde van Elim over een omloop van ruim 10 km. Namens de nieuwelingen stonden Jaimy vd Velden Dos Santos, Boris Rauwerdink en Wouter Engelmann aan de start. Het werd een zware wedstrijd over de klinkerwegen van Zuid Drenthe. Boris en Jaimy konden niet bij het peloton blijven en zijn daardoor niet in de uitslag opgenomen. Wouter lukte dat wel. Hij werd 76e in en veld van ruim 140 starters. Onderstaand zijn verslag:
Citaat:
Zaterdag 18 mei had ik de klassieker 'ronde van elim'.
Het waren steeds rondjes van 10 km met veel klinkerwegen, in totaal moesten we 7 ronden. Er werd hard gereden maar ik kon wel bij het peleton blijven, behalve de laatste 15 km, daar moest ik eraf en moest in mijn eentje verder rijden. Uiteindelijk ben ik 76e van de +- 140 geworden. Ik ben blij dat ik deze zware wedstrijd heb kunnen finishen.

Op tweede pinksterdag, maandag 20 mei werden de Districts- en Regiokampioenschappen verreden.
Alle vrouwen/meisjes wedstrijden worden sinds vorig jaar samen met het Disctrict Midden verreden en dit jaar werden ze ook in dat district gehouden, in Tiel. Bij de nieuwelingen meisjes stonden Lianne van der Linden en Michelle de Graaf aan de start. En om maar meteen met de deur in huis te vallen.....
Michelle is kampioen geworden!
Lianne van der Linden eindigde als 8e.

We feliciteren Michelle natuurlijk met dit prachtige resultaat!

Bij de nieuwelingen jongens stonden 3 renners aan de start in Luttenberg. Boris Rauwerdink, Jaimy vd Velden Dos Santos en Wouter Engelmann. Luc Grefte liet ivm zijn examens verstek gaan. Aan het einde van deze wedstrijd was een grote valpartij in de kop van het peloton waarbij een flink aantal renners uit het peloton stil kwam te staan. Ook de Adelaarrenners hadden hier last van. Daardoor was een goede klassering helaas niet mogelijk. Jaimy werd 26e, Wouter 32e en Boris 36e. Wouter schreef onderstaande regels:
Citaat:
Maandag 20 mei had ik het districtskampioenschap. Het was een leuke wedstrijd waarin ik lekker heb mee kunnen rijden. In de laatste ronde ben ik nog weg gereden maar ben helaas een paar kilometer voor het einde terug gepakt. Ik had nog wel wat over voor de eindsprint maar voor mij werd er gevallen waardoor ik moest uitwijken, en toen ik weer verder wilde lag mijn ketting er af. Dus geen goede uitslag helaas.

In de onderstaande link een video van Manfred van Rhee beelden van deze wedstijd
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... DP5hQoEZGE

Bij de junioren stonden Gijs Spaans, Rik Wielink en Lars Mosterd aan de start. Helaas van deze wedstrijd nog geen gegevens behalve de uitslag. Gijs werd 29e, Lars werd 23e en Rik Wielink wist een uitstekende 10 plaats te halen.
In deze wedstrijd ontstond al snel een kopgroep van 4 renners met daarin de uiteindelijke winnaar Pepijn ter Bekke (OWC) en ook oud-adelaarrenner Arjan Arentsen. Daarachter wisten Lars en Rik zich prima te handhaven in het peloton, waar Gijs dat al snel het peloton moest laten gaan. Rik wist tot het einde bij het peloton te blijven, waarbij Lars na de samensmelting met de Sportklasse een gaatje moest laten. In de eindsprint van het uitgedunde pelotonnetje wist Rik zich prima op een 10e plek te rijden.
In de onderstaande link een video van Manfred van Rhee met mooie beelden van deze wedstrijd.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... VD-9_22ir0

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 8:27 pm 
Gebruikers-avatar

Geweldig gedaan allen!
Gefeliciteerd.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]