Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Zo Nov 19, 2017 11:10 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 14, 2013 11:39 am 

Vandaag, 11 mei werd vanuit Kampen weer de Flevotour gereden. Een klassieker voor Nieuwelingen en Junioren. Ook een aantal renners van het ATT reden hier in combinatie met IJsselstreek/Hanzerenners (nieuwelingen) en Ijsselstreek/Noordwesthoek (junioren).

Nieuwelingen:
Namens De Adelaar stonden Jaimy van de Velden Dos Santos en Wouter Engelmann in het combinatieteam aan de start. Beide renners slaagden erin deze klassieker uit te rijden. Bijgaand de verslagen van de renners.

Wouter Engelmann:
Vandaag heb ik de Flevotour gereden. De start/finish was in Kampen, en de wedstrijd was 83 km. de neutralisatie verliep redelijk rustig, en ook toen de wedstrijd vrij werd gegeven bleef het best rustig en er werd weinig gevallen. Het was een mooi parcours met veel smalle wegen/klinker weggetjes. Het waaide best hard en halverwege begon het ook nog te regenen.
Vooral de laatste kilometers werd er erg hard gereden en moest een paar kilometer voor het eind lossen, waardoor ik in een groepje van 7 ongeveer 30 seconden achter het peloton reed. uiteindelijk ben ik 48e van de 120 geworden. daar ben ik best tevreden mee.

Jaimy van de Velden Dos Santos:
Vandaag heb ik de Flevotour gereden. De start was heel anders dan bij de Zuiderzeeronde. Gelukkig startte ik een beetje in het midden. Om 10 uur vertrokken we voor een wedstrijd van bijna 85 km. De eerste 20 km werd er niet hard gereden en kon ik een beetje naar voren komen. We kwamen op een klinkerweg en daar werd gevallen. Gelukkig zat ik daar net voor. Op de helft van de wedstrijd kwamen we op een strook waar we de hele tijd boven de 50 km/u reden, maar ik kon me handhaven in het peleton. De laatste 5 km moest ik helaas lossen en kwam ik uiteindelijk 2 minuten na het grote peloton binnen. Ik ben blij dat ik de wedstrijden heb kunnen uitrijden en ben erg tevreden.

Junioren:
Bij de junioren reden Lars Mosterd en Rik Wielink mee, maar beiden slaagden er niet in deze zware wedstrijd geheel uit te rijden.

Bron: http://adelaar.org/index.php/algemeen-a ... n-junioren

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 14, 2013 8:04 pm 
Gebruikers-avatar

Goed gedaan!

Wouter en Jaimy: Gefelictiteerd! Het uitrijden van een klassieker was een van jullie doelen, en dat hebben jullie nu al redelijk vroeg in het seizoen gedaan!. Op naar het volgende doel.

Michelle: Eerste podium dit jaar. Prima gedaan. Mag je trots op zijn!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]