Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Vr Nov 24, 2017 6:29 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 14, 2013 11:44 am 

Vrijdag 10 mei werd er in Emmen, gelijktijdig met de jeugddriedaagse een damesomnium gehouden. Amateurvrouwen, juniorvrouwen en nieuwelingenmeisjes reden in een gezamenlijke wedstrijd een tijdrit en een criterium.
Namens het Adelaar Talenten Team deden de nieuwelingenmeisjes Lianne van der Linden en Michelle de Graaf mee. Lees onderstaand hun verslag van deze wedstrijd.

Lianne van der Linden:
Gisteren echt super lekker gereden in Emmen. Als eerste moesten we een tijdrit rijden over 1,8 km op de Meerdijk. Niet zo tevreden over mijn tijd maar als nog 28e geworden. Daarna hadden we 2 uur pauze wat best lang was. Pas om half 5 moesten we met de criterium starten. Hele wedstrijd mooi voorin gereden en 1x geprobeerd te demarreren maar helaas op het verkeerde moment, maar wel weer meegegaan met het peloton. Uiteindelijk als 21e gefinisht in het peloton ! Totaal tijdrit-uitslag en criterium-uitslag bij elkaar 23e geworden. Echt super tevreden !

Afbeelding

Michelle de Graaf:
Gisteren reed ik het omnium in Emmen. Het was een gecombineerde wedstrijd, 42 nieuweling meisjes, junior vrouwen en amateur vrouwen reden in hetzelfde peloton en stonden uiteindelijk ook in dezelfde uitslag.
Om half 2 begon de tijdrit over één ronde, 1.8 kilometer. Er stond behoorlijk veel wind en er zaten 2 klimmetjes in het rondje dus het parcours lag er niet erg makkelijk bij. Ik moest als 9e starten. De eerste kilometer ging na mijn idee goed, maar die laatste 800m waren behoorlijk pittig. Ik had op dat moment geen idee wat ik moest verwachten van mijn tijd en toen ik uiteindelijk de uitslag kreeg bleek ik 4e te zijn van alle dames!
3 uurtjes later startte de criterium over 20 rondes. De eerste paar rondes werd er niet hard gereden, maar toen eenmaal de bel voor de eerste premiesprint klonk werd er toch wel doorgereden. Af en toe demarreerde er eentje, maar die bleef niet langer dan een halve ronde weg. Ik heb veel voorin gereden en nog een aantal gaten dicht gereden, ook nog een keer weg proberen te rijden maar dat had niet veel zin. Na 19 rondes was het dus nog een gesloten peloton, en werd het een massasprint. Toen de laatste ronde in ging, zat ik bijna helemaal achteraan. Met wat stuurwerk is het me gelukt om helemaal naar voren te komen, en ben uiteindelijk in de massasprint 4e te worden, en 2e van de nieuweling meisjes! In het algemeen klassement werd ik dus 2e tussen alle dames, mijn eerste podiumplek van dit seizoen!

Afbeelding

Bron: http://adelaar.org/index.php/algemeen-a ... nium-emmen

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]