Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Do Nov 23, 2017 7:19 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2013 4:08 pm 
Gebruikers-avatar

Vandaag op pad voor een grotere ronde op de MTB. Doelstelling was om minimaal 95 km. te trappen vandaag als voorbereiding eind juni voor een MTB-tocht in Wageningen.

Het was prima weer voor in het bos vandaag. Stevige wind, prachtig, heb je toch weinig last van in het bos en met zo'n graadje of 15-18 deze ochtend was het heerlijk trappen. Prachtig liggen de bossen en paden er op dit moment bij. Knallend groen en de paadjes zijn lekker dicht begroeid. Kortom, prima omstandigheden dus.

Via de Loenense waterval rij ik vaak richting de vaste route. Wat draaien en keren daar bij het stoomtreinlijntje en dan via de grindpaden op weg naar het punt waar ik de route oppak. Daar aangekomen de rondetijd weer even op 0 en trappen maar.

Binnen 500 meter had ik al een tegenliggertje of 20 gehad. Zo, druk zeg vandaag op de route. Had er echter geen last van hoor. Relaxed trappend maar wel uptempo, heb ik de 1e kilometers afgelegd. Tegen de klok in vandaag. Dus vanaf Loenen eerst richting Terlet. Dat viel me niet tegen. Op de open vlakte richting Terlet, had ik de wind in de rug. Dat blies dus lekker weg. Af en toe een paar man inhalend, bereikte ik al snel de zuidkant van de route, daar waar alle heuveltjes liggen.

Het zonnetje kwam inmiddels lekker door en ik moest door de klimmen soms inhouden door voorgangers waar ik niet aan voorbij kon. Ach, maakte niets uit. Reed toch relaxed het rondje. Verderop in de buurt van de Carolinahoeve schoot ik deze foto:
Afbeelding

Als het zonnetje doorkwam, ging de temp al snel omhoog. Was daar een wolk, was het met de korte mouwtjes, alweer iets frisser. Kon uiteindelijk weer lekker doortrappen. Oeps, een klein stukje verkeerd ergens, zo'n 200 meter. Dat krijg je als je de route alleen in de winter rijdt (..).

Via Dieren reed ik vervolgens weer terug omhoog richting het startpunt van de route. Daar aangekomen even de rondetijd klokken. Zo, dat viel zeker niet tegen. Voor het eerst op de 29-er dit rondje kunnen trappen, 2 fotomomenten onderweg op de route en voor mijn gevoel relaxed getrapt, net boven de 2 uur. 62 seconden wel te verstaan. Ha, het gaat dus prima lukken als dit parcours uptempo wordt afgerost. Later maar eens proberen. Vervolgens via een extra lusje op de vaste route, naar Varenna gereden. Nooit geweten dat daar een soort grafsteen staat. Vreemde plek eigenlijk zo midden in het bos...

Afbeelding

Okido, verder maar weer. Op weg naar de altijd mooie Hoog Buurloose heide. De kilometers begonnen te tellen in de beentjes maar het tempo liep nog lekker. Even tijd voor 2 platen.

Afbeelding
en
Afbeelding

Slokje lurken uit de bidon en dan via de kleinere tracks met wat klimmetjes richting de Schaapskooi, over de A1 en via het Orderbos uiteindelijk richting wat bosrijke sluippaadjes langs de A-1, terug naar huis.

Een mooie 100 km vandaag en nog energie over. Top dus weer!

Nog even de data voor de liefhebbers:
http://connect.garmin.com/page/activity ... d=17967748

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2013 10:46 pm 

Goed!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 1:32 am 

Goed bezig MP en mooi verslag, moest helaas afmelden voor vandaag :(
Die 30000km in 5 dagen was toch iets te veel voor bassie.
Zelf piano 45km gereden via Kooiberg, H'loo, Krimweg en Varenna.
Gek genoeg niet 1 mtbiker gezien int bos, msschn wilde ze mij niet zien :?:
Volgende week weer van de party :evil:

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]