Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Wo Nov 22, 2017 5:28 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Overbodig?
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 1:35 pm 
Gebruikers-avatar

Vol verbazing lees ik onderstaand stukje op de Adelaarsite. Het verschijnt kort nadat het forum (gelukkig) weer in ere is hersteld. Ik denk dat de teksten die de mannen op de site willen hebben bij uitstek geschikt zijn om op het forum te plaatsen. Daar is juist (in tegenstelling tot een stukje op de hoofdsite) interactie mogelijk. Dus bijvoorbeeld het afspreken van een specifieke vertrektijd en plaats bij een extra rit. En het gedurende het proces doorgeven van wijzigingen daarop. (voorbeeld: ipv vertrek vanaf het clubhuis nu vertrek vanaf Omnisport. Of vertrek om 9:30 uur ipv eerder aangekondigde vertrektijd van 10:00 uur) Of het rijden van een vaste rit op een ander moment met makkers. Wie doen er dan mee? Daar heb je dan als (mogelijk) deelnemer meer zicht op doordat er op verschillende momenten op gereageerd kan worden.
Het toernieuws op de site zou volgens mij meer de aankondiging van grote toertochten zijn waar De Adelaar als vereniging zich presenteert, berichten over speciale tochten die gereden zijn door De Adelaar als groep ( en niet als individu) of speciaal nieuws mbt clubleden (toerlid van het jaar e.d.)
En dan is het handiger om direct op het forum te reageren dan via een omweg (mail)
Maar misschien heb ik het mis.......

Citaat:
Help mee dit toernieuws actueel te houden
Het komt soms voor dat je achteraf hoort dat een groepje mensen samen een leuke toertocht heeft gemaakt, waar jij ook graag aan mee had willen doen. Of dat je voor een rit naar een bijzondere bestemming best de dinsdag of de donderdag vrij had willen nemen. Daarom zou leuk zijn om deze rubriek met nieuws over het toerfietsen wat actueler te maken met publicaties, oproepen, aankondigingen van onze leden zelf. Wil je andere toerfietsers oproepen om samen aan een bijzondere toertocht mee te doen? Heb je plannen om samen naar een leuke bestemming te fietsen? Of heb je een leuke fietservaring te delen? Publiceer dat dan op deze webpagina. Help mee om samen dit toernieuws actueler te maken en te houden met berichten, oproepen, etc. en mail je bijdrage naar ( b.keizer9@upcmail.nl) of naar ( a.blocks@telfort.nl)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 5:57 pm 

Helemaal met je eens, Martin.
De opstellers van het stuk zijn zelden op het vorige forum geweest en kennen waarschijnlijk de mogelijkheden van een forum niet zo goed. Mogelijk verdient het nog wat promotie, voorlichting en hulp.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 6:25 pm 
Gebruikers-avatar

Ik sluit me hier volledig bij aan.

:ugeek:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 9:49 pm 

Ik kijk daar toch wat anders tegen aan en denk dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Ik vind het forum een prima initiatief, maar dat houdt voor mij niet in dat met het forum alle andere mogelijkheden tot communicatie overbodig zijn geworden. Een daarvan is de rubriek "Toernieuws" op de website. Ik vind dat een gemakkelijk toegankelijke en overzichtelijke rubriek voor de onderwerpen die we hierbij voor ogen hebben. Bovendien denk ik dat we anders ook een belangrijk deel van de toerfietsers niet zullen bereiken. Dat het mij als opsteller van het 'overbodige' bericht zou ontbreken aan interesse of vaardigheden voor dit forum laat ik verder voor wat het is.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2013 5:30 am 
Gebruikers-avatar

Volgens mij geef ik ook aan dat je beide moet gebruiken. Alleen voor verschillende doelen.
"Statische" berichten kunnen prima op de website. "Dynamische" berichten zijn geschikter voor het forum. En in de voorbeelden die ik in jullie stukje lees gaat het vooral om die dynamische artikelen. Maar zoals ik al schreef..... misschien heb ik het mis.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]