Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Ma Nov 20, 2017 10:39 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 12:14 pm 
Gebruikers-avatar

Op het 80 jarig jubileumfeest stond een voorstel voor nieuwe clubkleding

Afbeelding

Wat vind ik ervan?
1. Qua design ziet het er zeer verantwoord uit.
2. Het ontbreken van reclame vind ik positief
3. De kleurstelling vind ik niet goed gekozen. redenen
3.1 Het komt niet overeen met de clubkleuren. Die zijn Rood en Geel. Vooral het geel ontbreekt in de kleding.
3.2 De kleur zwart, die domineert, komt in het wedstrijdpeloton veel voor. Clubs als CC '75. De Peddelaars, ETP Zutphen, WV Hardenberg, Pijnenburg en nog meer rijden allemaal in het zwart. Onze renners zullen minder opvallen. En dat is toch volgens mij de bedoeling van kleding, je onderscheiden.
3.3 Zeker met de jongere renners die we toch in grote aantallen hebben, zijn we gedwongen door het ontbreken van een clubparcours om op de openbare weg te trainen. Dat doen we gedurende het jaar vooral in de avond. Vanuit veiligheidsoogpunt (zichtbaarheid) en zeker als ze "alleen" rijden en niet in een groep (hetgeen tijdens trainingen nogal eens voorkomt) is het zwart in de schemer niet goed zichtbaar. We hebben immers ook al geen verlichting op de fiets....

Kortom, ik vind het een minder gelukkig gekozen (vanuit meerdere opzichten) combinatie.

Ben benieuwd wat anderen er van vinden.

En er ondersteuning van punt 3.2 nog even een foto...... als we in de nieuwe shirts zouden rijden, welke club rijdt er dan vooraan op deze foto?
Afbeelding

Martin.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 12:54 pm 

Ik kende die shirts niet, Martin, scherp opgemerkt.

Zelf vind ik het basisontwerp erg goed. En mogelijk zou het meer des Adelaars kunnen worden als het wit eruit gaat en veranderd wordt in geel.
Als je de witte lijnen dan breder en geel maakt kom je een heel eind.
Krijg je een kleurtje minder en dat maakt het weer wat strakker.

En voor de avonduren misschien een speciaal jack met een zelfde design, maar waarin het geel reflecterend is? Geen idee of het kan, zal een prijskaartje aan hangen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 5:02 pm 

Ben het helemaal met Pino eens

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 5:10 pm 

Ik kan mij helemaal vinden in het idee van Pino. Alle witte delen vervangen door geel. De horizontale banen wat breder en hop het is zwart rood en een vleugje geel.

Reflectie verwerken in een jas is ook top. Daarmee wordt voor een deel al een oplossing voor Martins probleem voor in het schemer donker.

Zonder sponsoring is helemaal top!
Wie heeft dat nog tegenwoordig.

Wie volgt.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 6:29 pm 
Gebruikers-avatar

Eens.
De broek echter vind ik erg saai!
Daar mogen best die rode banen inzitten aan de zijkant, inclusief een brede rode band rondom de pijpen. Feitelijk zoals de broek nu is.

Kan de kleur rood trouwens nog wat feller ?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 9:27 pm 
Gebruikers-avatar

In navolging op Pino nog even dit:

Een doosje veiligheid is niet te koop, dus men moet zelf voor die veiligheid zorgen. Een jack met reflecterende delen zal misschien een prijskaartje aanhangen maar dat weegt niet op tegen "het gezien worden" dunkt me.

Wat mijn betreft het wit vervangen door reflecterend geel.

:geek:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 10:04 pm 

Ik denk niet dat echt reflecterend als kleur gedrukt kan worden zoals voor de "normale" kleuren het geval is. Mogelijk is dat een aparte baan die ingenaaid moet worden. Vandaar mijn suggestie dat beperkt te doen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 11:10 pm 

Er zi9jn nog meer aspecten die wel wat gemakkelijk over het hoofd wo0rden gezien.
Het rijden zonder sponsor mag dan als "wie kan dat nog" worden omschreven, feit is, dat er sponsoren op de kleding staan die al jaren veel geleden in de kleding hebben gestoken en meer dan de kleding alleen.
Daarmee wordt de vereniging ook een beetje van de sponsoren die ook e ijdelheid bezitten, dat hun naam wordt uitgedragen en bekend(er) worden.
Die sponsoren worden nu wel heel ver weggezet en dat zal wellicht meerdere gevolgen hebben. Ik acht het niet onmogelijk, dat prominente sponsoren zich verder uit de vereniging terugtrekken en daarmee niet alleen de kleding als sponsor verlaten, maar ook op de ploegleiderswagen niet meer willen terugkomen, met als uiterste consequentie, dat de ploegleiderswagen niet meer wordt gehandhaafd.
Ik weet niet of er met de sponsoren overleg is gepleegd of men zou willen doorgaan of niet, maar als dat niet is gebeurd, kan ik me voorstellen, dat zijn met het gepresenteerde tenue niet gelukkig zullen zijn.
Zonder sponsor rijden heeft wel voordelen, maar ik betwijfel of de voordelen uiteindelijk zullen opwegen tegen de nadelen.
De effecten van de sponsorvrije kleding konden wel een veel verder reiken dan op het eerste gezicht alleen: we rijden sponsorvrij op de kledng.
Nog maar eens heel goed over nadenken, zou ik zeggen en zeker niet als vaststaand feit al accepteren.

De uitvoering van de kleding:
Daar staat hierboven al het een en ander en in mijn opinie draagt de kleding niet meer de essentie van De Adelaar uit. De Apeldoornse kleuren zijn nu eenmaal rood geel en mooi of niet, dat is al 80 jaar de blikvanger id diverse uitvoeringen geweest, waaraan pas de laatste jaren het zwart als "modekleur" is toegevoegd.
en aantal jaren gelden maakte de ETP ook zo'n draai, iets sterker, dan de Adelaar nu doet, dat wil ik wel toegeven, maar de verenging was de volledige identiteit kwijt en het paste totaal niet meer, bij hetgeen men altijd uitstraalde in de gebruikelijk zwart-witte kleding.
Daar is men terecht, volledig naar het zwart wit gegaan en, of die kleuren op zichzelf handig zijn of niet, het is wel weer de ETP.

Reden voor mij om uiterst kritisch te blijven over het getoonde model. Elke verandering is zeker niet altijd een verbetering.
Het zou het hoofdbestuur sieren over het totaalconcept nog eens met de besturen van de diverse afdelingen van gedachten te wisselen, om te zien wat men nu wil.
Een eigentijds ontwerp, prima, of dat nu retro id of flitsend modern: het moet een ding zijn:
het Adelaarshirt.
Helaas vind ik dat Adelaarshirt niet echt terug in het huidige ontwerp.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 11:11 pm 

Met excuses voor de taal- en spelfouten. Beetje lange wielerdag gehad, vandaag.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2013 5:20 am 
Gebruikers-avatar

Wat de kleurstelling betreft ben ik het helemaal met Vitalis eens. Ajax speelt ook vanaf komed seizoen niet in een wit shirt met zwarte baan ipv rood "omdat zwart in de mode is".

Wat de sponsoren betreft: ik kan me niet voorstellen dat hiermee niet gesproken is. Volgens mij zijn alle sponsorcontracten dit seizoen afgelopen, en ik kan me, gezien de sponsoren die op ons shirt staan (buitenhuisverhaal kennen we sinds de alv allemaal, een fitnesscentrum, een bouwbedrijf, een reisbureau een autobedrijf en een zich uit de wielersport terugtrekkende bank), allemaal uit branches waar het gezien de barre economische tijden waarin we zitten niet echt best gaat, voorstellen dat ze of minder wilden geven, of zelfs helemaal niet meer wilden meedoen. Dan kan ik het me voorstellen dat ze niet meer meedoen. Om maar even bij de metafoor Ajax te blijven: AbnAmro staat ook niet nog steeds op het shirt omdat het jarenlang een goede sponsor is geweest.

Maar het is inderdaad verstandig om dit met de diverse commissies eens te bespreken.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]