Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Vr Nov 24, 2017 8:13 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2013 10:21 pm 

Hi

Een interessante discussie op het forum omtrent de nieuwe clubkleding.

Een kleine toevoeging, het is maar een persoonlijke mening:

Het ontwerp is wel aardig, maar de kleuren schieten naar mijn mening tekort. Kleuren van Apeldoorn en de Adelaar zijn rood en geel, en deze zie ik helaas te weinig terug in dit ontwerp. Wel weer een fraaie horizontale retro baan, maar dat is ook al niet bijzonder meer.

Geef mij maar het knallende rood met geel wat lekker opvalt in een peloton.

Daarnaast hoop ik op een goed overleg met huidige en mogelijk nieuwe sponsoren over hun wensen m.b.t. reclame uitingen op het tenue. Daarnaast ben ik ook van mening dat er een verbondenheid mag bestaan tussen de vereniging en verschillende sponsoren die verder gaat dan 'een naam op een shirt of broek'.

Waar ik mij niet in kan vinden is de opmerking van Pino (ieder heeft recht op zijn/haar mening). Hij hoeft de kleding niet wanneer er reclame uitingen op staan. Ik mis hier loyaliteit richting de vereniging.

Als laatste denk ik dat verschillende onderdelen binnen de vereniging waarde hechten aan faciliteiten die mogelijk worden gemaakt door sponsoring. Dank zij verschillende sponsoren heeft de jeugdafdeling de jeugdronde kunnen financieren. Ook het ATT en ACT zijn sponsoren dankbaar voor hun bijdrage aan de vereniging.

Ik wens de vereniging veel wijsheid als het tot een keuze komt en ik hoop dat ze de input van het forum zullen gebruiken.

Marcel

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2013 6:01 am 

marcel schreef:

Waar ik mij niet in kan vinden is de opmerking van Pino (ieder heeft recht op zijn/haar mening). Hij hoeft de kleding niet wanneer er reclame uitingen op staan. Ik mis hier loyaliteit richting de vereniging.

??? Wat een onzin. Omdat ik niet als een sandwichmannetje wil rondrijden, ben ik niet loyaal aan de vereniging?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2013 4:11 pm 

Je punt is duidelijk, we verschillen hierover duidelijk van mening.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Aug 08, 2013 7:11 pm 

Mede op basis van de forum discussie wordt het ontwerp van het nieuwe tenue aangepast. Ik verwacht dat het nieuwe ontwerp begin volgende week klaar is en zal het posten op het forum om de opinie te bepalen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2013 10:39 am 
Gebruikers-avatar

We laten ons verrassen......

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2013 8:13 pm 
Gebruikers-avatar

We zijn al 3 weken verder. Nog geen nieuws te melden over de kleding ?
Ben erg benieuwd naar de aanpassingen nav de meldingen dat de kleding te zwart was uitgevallen.

Afijn, rustig afwachten is het credo.. 8-)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2013 7:16 am 
Gebruikers-avatar

Ben even op vakantie geweest, maar zie nog geen nieuw voorstel.
We blijven benieuwd.......

Overigens is het aanbod "2 halen, 1 betalen" wel leuk maar niet van toepassing op renners die wedstrijden rijden. Zij zullen immers volgend seizoen verplicht in de nieuwe kleding aan de start moeten staan omdat de reglementen van de KNWU dat immers voorschrijven. Dan ga je nu natuurlijk geen kleding kopen, ook al is die goedkoop, om volgend jaar alsnog nieuwe te moeten aanschaffen.
Dat is overigens toch een probleem. Renners die dit jaar nieuwe kleding hebben gekocht en het volgend jaar ook weer moeten omdat de reglementen dat nu eenmaal voorschrijven...... Wellicht komt er een mooie regeling voor nieuwe kleding voor renners met een wedstrijdlicentie. Bij elke kledingwissel zijn zij immers verplicht om deze kleding ook direct aan te schaffen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2013 3:00 pm 
Gebruikers-avatar

:ugeek:

Ik wil nog wel een ander punt hierbij aanhalen; als zijnde lid van een vereniging denk ik dat je "sponsor" kleding verplicht bent om te dragen indien je jezelf onderwerpt aan de gedragsregels binnen die vereniging. Dat doe je anders was je geen lid.

Dat impliceert dan ook dat er op clubdagen, in mijn ogen de woensdag, zaterdag en zondag, in die kleuren gereden wordt.
Dit gebeurd echter steeds minder vaak. dat kan te maken hebben met voorraad problemen maar ook met "ik rijd niet in die kleuren" om wat voor reden dan ook, en die lopen nogal uiteen.
Het kan ook te maken hebben met de kwaliteit van de clubkleding, en die vind ik ook erg belangrijk. Beter een tientje of twintig euro meer uitgeven voor een goede broek als voor een dertien in een dozijn product.

Ik denk dat met name de laatste reden voor velen er een is die zwaar telt. Misschien dat het bestuur daar rekening mee kan houden.

Voor de weigeraars zit er in mijn ogen maar 1 ding op....... zoek een nieuwe club waar dat niet hoeft.

:roll:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2013 3:03 pm 
Gebruikers-avatar

Ik ben het dan ook zeker eens met Vitalis en Martin, in beide gevallen kan ik me daar in vinden.

Ik denk ook dat Pino een punt heeft, echter, uit een bepaald oogpunt weigeren tot het dragen van clubkleiding past eigenlijk niet daarbij.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2013 3:12 pm 
Gebruikers-avatar

Waarom sportsponsoring?
Het antwoord op deze vraag is niet zo eenvoudig te geven. Resultaten van sportsponsoring zijn moeilijk meetbaar voor een sponsor. Toch kan sponsoring een heel goed instrument zijn om bepaalde gestelde bedrijfsdoelen te bereiken. Het resultaat van sponsoring is niet gemakkelijk te kwantificeren; zelfs al is de sponsoring weloverwogen en professioneel opgezet. Sponsoring heeft alles te maken met het kweken van goodwill en het genereren van naamsbekendheid.

Tijdens de Olympische Spelen is nog maar eens gebleken dat sport in is. Mensen kijken steeds meer naar sport en investeren meer in sport. Sport is gezond, sport is positief. Op sponsors straalt dat over. Een sportief bedrijf is een positief bedrijf, is een gezond bedrijf. Kortom; Sportsponsoring geeft een positieve, sportieve naamsbekendheid aan een bedrijf. Maatschappelijk betrokken ondernemers geven op de deze wijze ook wat terug aan de maatschappij waarin zij participeren.

Waarom wielersportsponsoring?
Wielrennen is populair. Kijk naar de enorme aandacht van kranten, internet, radio en televisie. Niet alleen de Tour de France of de Olympische Spelen maar ook de plaatselijke ronden en clubs trekken veel belangstelling. Ook bij de jeugd is de sport weer helemaal terug, onze jeugdafdeling is van 10 leden in 1997 weer gestegen naar nu ruim 40 leden. Logisch wielrennen heeft alles in zich: heroïek, mooi materiaal, snelheid, gevaar, uithoudingsvermogen, enz. Bovendien is het wielrennen makkelijk toegankelijk voor supporters en kent vele tot de verbeelding sprekende voortrekkers. Denk hierbij aan de heldenverhalen van Eddy Merkx, Fausto Coppi en Joop Zoetemelk.

Ook de Grand Departs van de Veulta a Espana, Giro d`Italia en Tour du France in onze land de afgelopen jaren werken mee aan de populariteit van de wielersport in Nederland. Maar liefst 3 teams in de Worldtour vanaf 2013 is dan ook uniek voor zo'n klein landje.

Stukje van DRC de Mol.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]