Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Ma Nov 20, 2017 4:53 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 31, 2013 6:56 pm 

Kan de webmaster een poll op de website plaatsen met drie duidelijke (ook de laatste bewerkte die Martin Grefte heeft helpen plaatsten) voorbeelden.?
Moet toch kunnen heren van het bestuur. :lol: :lol: :lol:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Aug 31, 2013 7:11 pm 
Gebruikers-avatar

Stand tot nu toe (bij gebrek aan poll)
A: 0
B: 0
C: 3 (haneveer, Barry, Pino)
D: 4 (Martin, MP, Marcel, Vitalis)

Grappig is dat hierbij de mannen van de toerafdeling kiezen voor de donkere outfit (C), terwijl zij die met wedstrijdsport te maken hebben (Martin=ATT, MP=ACT, Marcel=Jeugd, Vitalis=Baan) kiezen voor de felrode uitvoering (D) die goed zichtbaar is......(zowel in peloton goed opvalt als in schemer bij trainingen beter zichtbaar is.... Toeval?)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Aug 31, 2013 7:31 pm 

+1 voor model Martin.

EJR

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Aug 31, 2013 8:35 pm 

Model c heeft mijn voorkeur

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2013 8:02 pm 

Ook ik ga voor voorstel D. Die van Martin dus. Maar ik twijfel wel over de kleurstelling van de broek. Ik vrees dat het rood op de achterzijde erg besmettelijk is (regen, modder). De huidige broeken hebben het voordeel van een zwart achterpand dat mooi blijft. Nu is het zijpand rood en dat is al lastig schoon te krijgen soms. Ooit hebben we rode 'Omnisport' Adelaar kleding gehad. Menig bilnaatje en 'gereedschap' was behoorlijk zichtbaar. kortom ik vind het mooi, maar sluit bovenstaande aspecten wel kort met de leverancier. Al alternatief zou je het rood en zwart om kunnen draaien. Maar dan is het weer vrij vergelijkbaar met wat we nu hebben.

Als ik terug ga naar de discussie van enige maanden terug waren vooral de kleurstelling en het ontbreken van sponsoruitingen de voornaamste kanttekeningen. Met het eerste is dus wat gedaan, maar de twee discussie blijkt geheel te verstommen. Wanneer de meerderheid kiest voor sponsorvrije kleding, dan is dat zo. Maar het bevreemd mij wel dat hier totaal geen uitleg over wordt gegeven. Zoals ik al eerder eens schreef kun je (nieuwe) sponsors minder bieden. Nu lijkt dat dus geen probleem, maar wat in de toekomst?
Ik ben onwijs verguld met het feit dat de baancommissie in staat is zoveel wedstrijden in Omnisport te organiseren. Maar vaak lees ik dat dit erg duur is. Sponsors kunnen dit makkelijker maken. Net als fitness activiteiten, ploegauto, bijdrage fietsweken/weekenden, etc. Met andere woorden, het kan niet zo zijn dat wij als leden op termijn geconfronteerd worden met minder faciliteiten en mogelijkheden en dat daardoor de contributie of eigen bijdrage voor kleding omhoog moet. Het argument om niet met 'verouderde' sponsorkleding te rijden door vermelding van oude sponsoren vind ik persoonlijk erg relatief. Een gemiddeld renner wil graag eens in de paar jaar in een nieuw tenue rijden. Ik zou het dus jammer vinden wanneer enige vernieuwing hierdoor zou uitblijven. Nogmaals, enige toelichting moet mogelijk zijn.

Tot slot zou ik het bestuur willen adviseren te inventariseren bij de verschillende afdelingen wat hun wensen zijn voor type kleding. Je zou namelijk kunnen overwegen de eerste bestelling uitgebreider te maken en eigen bijdragen voor 'niet doorsnee/niet voorraad' artikelen hoger te maken, maar wel te faciliteren.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2013 9:35 pm 
Gebruikers-avatar

Goede tip! Wellicht kan het bovenste deel van het achterpanel ( dat volgens de tekening uit meer delen bestaat) zwart worden (blijven). Dan voorkom je het "vuilprobleem". En doe je geen afbreuk aan het doorlopen van het design.... Moet volgens mij kunnen

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2013 3:54 pm 

Klopt, de opmerkingen van Manuel.
Het organiseren van wedstrijden in Omnisport is relatief een dure aangelegenheid.
Zeker nu de tarieven behoorlijk zullen stijgen. Hoe proberen we dat op te vangen:
a. het geven van relatief veel clinics, vooral die van het EK, de scholenclinics zijn voor ons van belang
b. samen te werken met Profcycling Libema, die veel onkosten van de grotere wedstrijden op zich neemt
c. activiteiten zichzelf laten betalen: Driedaagse kan bij 50-60 deelnemers bijna quite draaien
d. deelsponsoren zoeken voor deelactiviteiten
Jaarsponsoren vormen een probleem voor ons, omdat wij de reclame in Omnisport niet mogen laten staan.
We zijn allemaal een jaartje ouder en het is veel fysiek werk om alles te plaatsen en weg te halen.
Daarom zoeken we deelsponsoren per activiteit die bij dat evenement in beeld worden gebracht middels lichtere vormen van materiaal.
Dat zal al zichtbaar worden bij de GP sprint.
e. Wij maken ons niet zo druk om kledingsponsoren, omdat de afspraak is, dat wij onze eigen broek zoveel mogelijk moeten ophouden.
Kledingsponsoren hebben ons nog geen enkel financieel voordeel opgeleverd als baan. Dus als die keus gemaakt wordt, raakt ons dat niet direct.
Wel hebben we zelf voor kledingsponsoren gezorgd met de broeken voor de trainers en de kleding voor de gangmakers.
Daar zoeken we wel een oplossing voor de truien van de trainers en de polo's van de medewerkers die vernieuwd moeten worden nu de hoofdsponsor
is verdwenen uit de vereniging. We hebben alo wel pogingen ondernomen, maar nog geen resultaat gehad.
Maar mss weet Manuel ons op het geode spoor te zetten/

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2013 10:40 am 
Gebruikers-avatar

Het thema clubkleding leeft niet echt. Het item is al ruim 280 keer bekeken, maar slechts een aantal mensen reageren. Het boeit blijkbaar niet zo, totdat de kleding er daadwerkelijk is. Dan hoor je vast veeeeeeel meer dan nu.

Ik wens het bestuur veel wijsheid in haar besluit, maar hoop oprecht dat ze niet kiest voor een variant met veel zwart erin. De voornaamste redenen daarvoor zijn:
1. (on)zichtbaarheid in het peloton. Veel clubs hebben een tenue vergelijkbaar met model C en dan val je dus niet meer op (met of zonder sponsoren)
2. (on)zichtbaarheid bij donkere weersomstandigheden (schemer en slecht weer). Ook in slecht weer zijn de donkere outfits niet goed te zien. Nu weet ik wel dat als het regent de meeste toerrenners lekker binnen blijven en ze dat dus niet boeit, maar wij (wedstrijdrenners en trainers) zitten dan wel op de fiets buiten. Ik voel me niet veilig in een donkere outfit bij slecht weer, en de kans is groot dat ik dan niet meer in Adelaaroutfit de trainingen ga verzorgen. Mijn veiligheid staat bij mijzelf voorop!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2013 6:45 pm 
Gebruikers-avatar

Martin,

Na aanleiding van punt 2 (on)zichtbaarheid bij donkere weersomstandigheden (schemer en slecht weer) van jou wil ik nog een reageren.

Het zou naast de tenues die we nu hebben gezien ook andere kledingstukken als armstukken, beenstukken, windjack, regenjasjes en lange kleding moeten komen.

Bij kledingstukken als regenjasjes voor slecht weer en windjacks zou je een opvallende gele kleur kunnen gebruiken met het Adelaar logo achterop om bij donkere weersomstandigheden beter op te vallen.

Ook bij lange broeken kan je met geel en rood in de lengte van het onderste deel van de pijpen kunnen werken met strepen om op te vallen evenals lange mouwen, beenstukken en armstukken (en eventueel kniestukken)

Voor elk probleem is een oplossing te bedenken.

Wel zou ik aanraden om totale kledingpakketten aan te bieden voor een aantrekkelijke prijs.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2013 12:16 pm 

Ik ga ook voor D met de aanvulling van Manuel.

Lijkt wel een democratische besluitvorming te worden.

Mijn wens is om nog een echt baanshirt aan het assortiment toe te voegen, dus geen zakken. Daar heb je geen zak aan op de baan! :lol:

Ik vind de shirts zonder sponsoring wel cool. Daar heb ik wel wat extra's voor over om het gemis van sponsoring op te vangen....

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]