Adelaar Forum

Adelaar discussie platform
Het is momenteel Wo Nov 22, 2017 1:33 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2013 8:38 pm 

Hier volgen de votes van de Adelaarleden van Tour-2
model A = 1x
model B = 11x
Model C = 2x
De stemmen zijn uitgebracht door Aldert Smit, Peter Dapper, Willem den Besten, Tiede Lyklema, Arnold van Kesteren, Jan Flierman, Wim Vos, Bas Conijn, Ad Blocks, Frits Kwak, Coby Kwak, Ben de Moel, Ben Keizer, Rob Kampes en Chris Kipp. Hun reacties per mail zijn/worden doorgezonden aan Marcel Kranenburg. Een aantal stemmers heeft nog nuttige tips meegezonden, ook over prijsvorming en zo.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2013 8:51 pm 
Gebruikers-avatar

De vraag is ook bij de wedstrijdrenners van het ATT uitgezet. Ook daar komt nog antwoord van. Echter een van de renners gaf aan niet voor zwart te kiezen omdat dat bij warm weer (zon) wel heel warm wordt. Er werd nog gerefereerd aan Cervelo, toen die nog in het profpeloton rondreden. Toen zij naar de Tour gingen veranderden zij hun outfit van zwart naar wit ivm de warmte. Zwart neemt warmte op, wit stoot warmte af. Extra argumentje om niet voor zwart te gaan.......

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2013 7:05 pm 

Goede actie Eef!

Ik kies ook voor model B.
Mooi rood is niet lelijk. Zwarte broek is minder besmettelijk en schijnt niet door; rood soms wel.
Al met al geen grote wijziging ten opzichte van huidige outfit, alleen sponsors vermelding.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 7:22 am 
Gebruikers-avatar

Nieuwe reactie via de wedstrijdrenners ATT
Een aantal (5) kiezen voor B of D. De kleur van de broek maakt ze niet uit, wel graag het rode shirt houden zoals het nu is.
Argumenten:
- Valt op in peloton (Is ook makkelijk om clubgenoten in peloton op te zoeken.....)
- zichtbaarheid op de weg
- niet zo warm als zwart
2 renners kiezen voor C.
Argumenten
- Ziet er gelikt uit
- Is weer eens wat anders

De overige renners hebben hun keuze (nog) niet bekend gemaakt.

Dat betekent volgens mij dat de stand nu is bij 37 stemmers........
A= 1 x
B =17 x
C= 11 x
D = 8 x

Of om het even kort door de bocht te zetten:
12 stemmen voor een overwegend zwarte outfit (=A+C)
25 stemmen voor een overwegend rode outfit (=B+D)

Toch benieuwd welke keuze het bestuur met deze informatie gaat nemen...... ik hoor het graag. Keuze zal niet lang op zich moeten laten wachten, anders hebben we pas volgende zomer de kleding.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Sep 24, 2013 5:14 am 

Na goed geluisterd te hebben naar alle meningen en positieve kritieken die via het forum, de e-mail en andere kanalen tot ons zijn gekomen is model C het ontwerp geworden van onze nieuwe clubkleding. Het was een 'close call' tussen de ontwerpen B en D maar de meeste positieve reacties hebben we ontvangen op ontwerp C. Ook het gehele bestuur had model C tot haar favoriete kleding.

Momenteel wordt er gewerkt aan een offerte aanvraag voor de markt waarbij de volgende gunningsfactoren van belang zijn.

Kwaliteit 40%
Prijs 30%
Levertijd 20%
Sponsoring 10%

Doelstelling is om medio oktober de nieuwe leverancier te presenteren waarna de eerste bestellingen gedaan kunnen worden. Op de wijze hopen we tijdig in het voorjaar over de nieuwe kleding te kunnen beschikken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Sep 24, 2013 8:02 am 
Gebruikers-avatar

Gefeliciteerd met de keuze. Helaas niet mijn keuze maar ik respecteer de beslissing.
Ik zou nog graag een paar toevoegingen aan het kledingpakket willen voorstellen:
1. Is het mogelijk om een "Adelaar regenjack" te laten maken? Kleur Geel met Rood logo op de rug? (veiligheid bij donker regenweer)
2. Is het mogelijk om Adelaar mouw- en beenstukken toe te voegen? (geen prioriteit, standaard zwarte mouw-en beenstukken zijn immers ook prima te combineren bij deze kleding.)
3. Sokken?
4. Handschoenen?

Gewoon een paar extra vraagjes, totaal geen prioriteit, meer eigenlijk gadgets om het pakket te vervolmaken.

p.s. voorkeur voor kledingmerk: Bioracer. Hebben alle baantrainers ook de broeken van. Zeer goede kwaliteit, zeer goede zeem. Mijn favoriete kleding. Gebruik deze eigenlijk alleen nog maar ipv de Adelaarbroek, die duidelijk minder is van zowel stof- als zeemkwaliteit. Nog betere stofkwaliteit is niet de standaard Lycra, maar de Caro (KNWU gebruikt dit ook....) Supermateriaal.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2013 3:23 pm 

zondag 29/9: bij toeval zie ik een tweet over de definitieve keuze van onze clubkleding. Alsof alle clubleden alleen maar tweeten:-) Bestuur: dat kan toch beter??!!
Hoi Martin, ik wil wel nog wel een ouderwets petje in de Adelaarkleuren.
En ..... straks met de feestdagen in aantocht, jawel ook wel dames- en herenunderwear in cadeauverpakking, maar geen Lucra of zo.
Tip voor het bestuur: op meerdere plaatsen waar de clubkleding ter sprake komt, wordt niet vermeld dat op korte termijn nieuwe clubkleding verschijnt. Zo kan het zijn dat een nieuw intredend clublid nog ff een oude set aanschaft. Dit nog ff updaten.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Sep 30, 2013 10:35 pm 
Gebruikers-avatar

Vanavond ontstond op de baan een interessante discussie..... Kan het bestuur zelfstandig beslissen dat er andere kleding moet komen of moet dat door de leden worden besloten in een (algemene jaar)vergadering? Hierover was onduidelijkheid. Wie weet het antwoord? De link op de pagina "Lid worden" naar de Statuten en het Huishoudelijk reglement werkt niet, zodat ik niet heb kunnen kijken of hierover iets in de statuten dan wel het huishoudelijk reglement staat. (Webmaster, svp aanpassen!)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Okt 01, 2013 11:06 pm 

Hallo Martin,

Zowel statuten als huishoudelijk reglement zijn wat gedateerd (1991), maar wel van toepassing. In de statuten en het huishoudelijk reglement is hier niets over geregeld. Beide documenten kennen wel de volgende slotbepaling;
- Statuten, "In alle gevallen waarin noch de wet noch het huishoudelijk reglement voorziet, beslist het bestuur"
- Huishoudelijk reglement, "In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet en de beslissing niet aan andere bestuursorganen is opgedragen, beslist en regelt het hoofdbestuur"

Kortom, het bestuur is hiertoe bevoegd.

Uiteindelijk hebben maar 37 leden hun voorkeur via dit platform kenbaar gemaakt. Daarnaast heeft het bestuur via email en andere kanalen reacties ontvangen.

De opkomst op de ALV ligt ergens tussen de 30 en 40, dus of dit verschil had gemaakt is nog maar de vraag.

Liever had ik ook een Poll of iets dergelijks gezien, zoals je terecht eerder hebt aangegeven.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2013 7:20 am 
Gebruikers-avatar

in elk geval heeft het met name voor de wedstrijdrenners grote consequenties. Zij zijn verplicht om hun wedstrijden in de kleding die jaarlijks bekend moet worden gemaakt door de vereniging aan de KNWU te rijden.
Een moeder heeft mij voorgerekend dat ze net dit jaar alles nieuw had gekocht, (zoon was uitgegroeid) en dat nu dus nogmaals "moet" doen. Kosten bijna Euro 400,00 De jongens en meiden trainen bijna dagelijks, (Nieuwelingen trainen 10-12 uur per week, junioren trainen 12-14 uur per week) dus hebben allen een dubbele/twee dubbele set. Daarnaast ook trainen verplicht in clubkleding, dus ze hebben minimaal 2x korte broek, 2 x kort shirt, 1 x lang shirt, 1 x lange broek, winterjack (we beginnen in december al weer op de weg te trainen) Een aantal rijden ook op de baan in een (duur) skinsuit....... Die moeder was niet blij. Het bestuur is hiervan door mij op de hoogte gesteld.

Zo jaag je de mensen wel door een verandering van kleur op hoge kosten. Een andere ouder gaf nog een mooi argument..... Ajax voetbalt vanaf volgend seizoen toch ook niet met een blauwe baan ipv een rode? De meeste mensen die ik gesproken heb (op de baan met name) vinden het besluit "hoogst merkwaardig". Maar daarbij moet ook gezegd worden dat de meeste mensen dus niet gereageerd hebben. Deze moeder vond het vreemd dat ze niet door middel van een brief door het bestuur van het voor te nemen besluit op de hoogte was gebracht. Ja, het had op de website gestaan, maar zij kijkt niet op de website (zoon wel, maar verteld dit soort zaken niet aan moeder) maar moet wel betalen. Bij een dergelijk ingrijpende beslissing had volgens haar op zijn minst het ledenbestand aangeschreven moeten worden er is er volgens haar geen sprake van een "haalplicht" van de leden, maar een "brengplicht" van het bestuur.

Ik ben en blijf hoogst ongelukkig met de keuze van het bestuur.

Ps... de door Eef geschetste situatie dat een nieuw (wedstrijd) lid nog oude kleding koopt is dus gebeurd. Een nieuw lid (nieuweling) heeft o.a. een duur baanskinsuit en andere kleding gekocht......

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]